ECİNNİ (2018)

Sağlam Film yapımcılığında İzmir’in Torbalı İlçesi’nde çekilen Ecinni filminin yönetmen koltuğunda Mehmet Sağlam bulunuyor. Senaryosunu da Sağlam’ın üstlendiği filmin müzikleri Can Kiremitçi’ye ait. Görüntü yönetmenliğini Ahmet Yaşar Gümüş’ün üstelendiği filmin başrollerinde Batuhan Zeybek, Erol Üzümcü, İlke Ketboğa, Süha Çağrıcı, Öznur Ulutaş, Kübra Özyıldız ve Dilara Yardımcı bulunuyor.

Filmin konusunu çocukluğunda kız kardeşinin ortadan kaybolmasının akabinde cinlerle iletişime geçmeye başlayan Kadir ile arkadaşlarının belgesel çekimi için gittikleri köyde yaşadıkları olaylar oluşturuyor. Kadir üniversitede iletişim fakültesinde okumaktadır. Kendisi henüz 7 yaşındayken kız kardeşi Duygu’nun kaybolması üzerine cinlerle iletişim kurmaya başlar. 15 yıl sonra yakın arkadaşı Hakan, sevgilisi Aslı ve üniversitede aynı bölümden iki de kız arkadaşı ile birlikte Osmanlı’dan kalma 400 yıllık bir köye belgesel çekimi için gitmeye karar vermeleriyle birlikte doğaüstü olaylar yaşamaya başlarlar.

Geçtiğimiz aylarda gösterime giren, dünya çapında beğeniyle izlenmiş The Conjuring (2013) filminin evrenine dâhil bir film olan The Nun (2018) ile bu yıl ülkemizde gösterime gireceği hafta belirsiz bir tarihe ertelenen İngiliz yapımı The Bad Nun / Watcher (2018) filmleriyle 2018 yılı korku filmlerinde rahibe rüzgârı eserken Ecinni ile Türk korku sineması da bu esintiye dâhil oluyor. Filmde yer alan makyajlar The Bad Nun’ı sollarken, The Nun’a yetişemiyor. Çekimler başarılı olsa da oyuncuların performanslarının yapay ve donuk olması maalesef seyirci açısından filmin tutuk ilerlemesine, akmamasına neden oluyor.

Mekân olarak İzmir’e bağlı Torbalı İlçesi’ndeki Pancar Mahallesi tercih edilerek oldukça iyi bir seçim yapılmasına karşın, mekân filmde başarılı biçimde kullanılamamış. Birçok Türk korku filminde karşımıza çıkan geri dönüşlerle filmi uzatma gibi hatalara düşülmemesine karşın, bazı sahneler gereksiz uzun tutulurken, uzun tutulması gereken bazı sahneler ise kısa kesilmiş. Bu da hikâyede zaman zaman kopukluk hissi uyanmasına yol açıyor ve bu durum, korku sahnelerinin etkisini azaltıyor.

Anadolu inançları başarılı bir biçimde diyaloglara ve birkaç sahneye serpiştirilmiş. Birçok Türk korku filmine göre cinlere dair halk inançlarına değiniliş ve bunu filmde ele alış biçimi hayli başarılı. Bu tarz bir detay çalışmasını son dönemde Kapalak Kızı (2018) filminde de görmüştük. Keza, gene birçok Türk korku filmine nazaran büyü – cin ekseni yerine “lanet” kavramı üzerinden ilerlemeyi tercih ederek farklı bir yaklaşımla yola çıkmaya çalışsa da, oyuncuların performansları nedeniyle yolda kalmaktan kurtulamıyor.

Sonuç olarak Ecinni, oyuncuların performansları nedeniyle akmayan bir film olmakla birlikte iyi niyetli çabaları da iyimser gözlerden kaçmayacak vasat bir yapım.


KÜNYE

Yönetmen: Mehmet Sağlam

Senaryo: Mehmet Sağlam

Oyuncular: Batuhan Zeybek, Erol Üzümcü, İlke Ketboğa, Süha Çağrıcı, Öznur Ulutaş, Kübra Özyıldız, Dilara Yardımcı

Müzik: Can Kiremitçi

Görüntü Yönetmeni: Ahmet Yaşar Gümüş

Kurgu: Mehmet Sağlam

 

Gizem Şimşek Kaya

İstanbul doğumludur. Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden mezun olan Şimşek, yüksek lisansını İstanbul Kültür Üniversitesi İletişim Tasarımı Anabilim dalında ve doktorasını Marmara Üniversitesi Radyo-TV, Sinema Anabilim dalında “Sinemada Korku Ve Din: 2000 Sonrası Amerikan Ve Türk Filmlerinde Cin Unsurunun Çözümlemesi (Eleştirel Kuram Ve Göstergebilimsel Metodoloji Çerçevesinde)” adlı teziyle tamamlamıştır. Sinemada eleştirel kuram ve inançlar, Türk korku sineması, sinema ve halkbilim üzerine çalışmalar yapmakta olup bu konular üzerine birçok ulusal ve uluslararası yayını bulunmaktadır.