“Dilekler Her Zaman Mutluluk Vermez”

Columbia Pictures ve Blumhouse Productions ortaklığında çekilen Fantasy Island filminin, ülkemizde gösterime girdiği adıyla Hayal Adası’nın, yönetmen koltuğunda Cry Wolf (2005), Never Back Down (2008), Kick-Ass 2 (2013), True Memoirs of an International Assassin (2016), Truth or Dare (2018) gibi filmlerinden hatırlayacağımız Jeff Wadlow oturuyor. Senaryoda Wadlow ile birlikte Jilian Jacobs ve Christopher Roach’ın bulunduğu filmin görüntü yönetmenliğini Toby Oliver üstlenmiş. Müzikleri Bear McCreary’e ait olan filmin oyuncu kadrosunda ise Lucy Hale, Maggie Q, Charlotte McKinney, Evan Evagora, Portia Doubleday, Michael Pena, Parisa Fitz-Henley, Kim Coates, Jimmy O. Yang, Ryan Hansen, Austin Stowell gibi isimler bulunuyor.

1977 ile 1984 yılları arasında gösterilen, aynı isimli popüler televizyon dizisinin korku türüne uyarlanmasını içeren Fantasy Island, tropik bir adada oldukça afili ve gizemli bir tatil köyünün sahibi olan Mr. Roarke’ın burada misafirlerinin hayallerini yaşatmasını konu ediniyor.  Hayal Adası’nda lüks, tropik tatil köyünün esrarengiz ev sahibi Mr. Roarke, şanslı misafirlerinin gizli hayallerini gerçekleştirmektedir. Çocukluğunda popüler kızlar tarafından aşağılanmasının intikamının hayallerini kuran Melanie; babası savaş şehidi olduğu için annesinin izin vermemesi nedeniyle bir asker olamayan Patrick’in asker olma hayalleri; âşık olduğu adama güvenemeyerek evet demeyerek hayatta yapayalnız kalmış olan Gwen’in pişmanlıkları; Patrick ve Brax kardeşlerin cinsel fantezileri… Fazlasıyla mükemmel görünen adada fantezi ve hayaller gerçek olmaya başladıkça olaylar korkunç bir hal almaya başlayacaktır.

Korku ve gerilim türlerindeki Cry Wolf (2005) ve Truth or Dare (2018)’de oyun üzerinden ilerleyen yönetmen yine oyun üzerinden ilerlemeyi tercih etmiş. Cry Wolf’ta masum bir oyun olarak başlayan, var olmayan bir seri katil söylentisi yaratan liseli gençlerin bahsettikleri biçimde teker teker yarattıkları seri katil tarafından terörize edilmesi anlatılırken; Truth or Dare (2018)’de ise tatile giden üniversiteli gençlerin yalan söyleyenlerin ya da cesaret teklifini reddedenlerin cezalandırılmaya başlandığı ölümcül bir oyuna sürüklemesine odaklanmıştı. Cry Wolf (2005) ya da Truth or Dare (2018) filmlerinde olduğu gibi birlikte zaman geçiren ancak birbirine dürüst davranmayan bir grup genç üzerinden gitmek yerine, hayatını sevmeyerek değiştirmekten yana olan, iş hayatına çoktan atılmış ve birbirini tanımayan gençlere odaklanan Fantasy Island’ın, Wishmaster (1996)’ın yumuşak versiyonu olduğu söylenebilir. Yönetmenin filmlerine bakıldığında ise liseden üniversiteye sonrasında ise iş yaşamına geçen gençler üzerinden ilerlediği, gerçekten de doğaüstüne kayan bir yolculuk yapmakta olduğu görülebilir. Her ne kadar filmler konuları, vs. ile birbirlerinden bağımsız olsa da yönetmenin korku ve gerilim türlerinde senaryolarına müdahil olarak yönettiği yapımların hem kendine hem de başkalarına karşı dürüst olma ve dileklere dikkat etme vurgusu taşıdığı açıkça görülebilmektedir.

Farklı karakterlerin iyi başlayıp kâbusa evrilen hayallerinde aksiyondan romantizme, gerilimden savaşa birçok türe geçiş olanağı bulunuyor. Bütün bu hikâyeler akılcı bir biçimde birbirine bağlanırken, gerilim yer yer tırmanıp yer yer düşüyor. Karakterlerin bağlı oldukları ülkeler üzerinden verilen mesajlar dâhi hikâyeye anlam katan, bağımsız olmayan detaylar. Klişeler ise biraz eğilip bükülerek farklı biçimlerde izleyicilere sunulmuş. Hikâyede ve diyaloglarda eksiklik hissettiğiniz anda, cevap ardından hemen veriliyor. Bu durum da izleyicinin boşlukta kalmasını önlüyor. Çok daha etkileyici bir final bekleyen izleyicileri yeterince tatmin etmeyecek bir finalle bıraktığı ve yönetmenin önceki filmlerine nazaran filmin genelinde korkunun dozunun biraz düşük olduğu söylenebilir.

Sonuç olarak Fantasy Island, finaliyle izleyiciye tatmini yaşatamasa da son yıllarda çıkan korku filmlerinden hayli farklı, birçok türü içerisinde barındırmasıyla çeşitliliği olan, patlamış mısır eşliğinde iyi vakit geçirmek için tercih edilebilecek yapımlardan biri.

Not : 7 / 10

About The Author

İstanbul doğumludur. Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden mezun olan Şimşek, yüksek lisansını İstanbul Kültür Üniversitesi İletişim Tasarımı Anabilim dalında ve doktorasını Marmara Üniversitesi Radyo-TV, Sinema Anabilim dalında “Sinemada Korku Ve Din: 2000 Sonrası Amerikan Ve Türk Filmlerinde Cin Unsurunun Çözümlemesi (Eleştirel Kuram Ve Göstergebilimsel Metodoloji Çerçevesinde)” adlı teziyle tamamlamıştır. Sinemada eleştirel kuram ve inançlar, Türk korku sineması, sinema ve halkbilim üzerine çalışmalar yapmakta olup bu konular üzerine birçok ulusal ve uluslararası yayını bulunmaktadır.

Related Posts