“Güçlü Bir Kin İçin Güçlü Nedenler Gerekir”

Griffin Pictures yapımcılığında çekilen Kin filminin yönetmen koltuğunda Mohsen Rabiei oturuyor. Senaryosunu da İranlı yönetmen Rabiei’nin yazdığı filmin görüntü yönetmenliğini İman Tahsin üstlenirken, müzikler Ardavan Hatami imzası taşıyor. Filmin oyuncu kadrosunda ise Hira Koyuncuoğlu, Esila Umut, Elis Sezgin, Buğra Akyüz, Derya Oğuz Ertün, Rashid Khoshaghideh gibi isimler bulunuyor.

Film, hafta sonu tatilleri kâbusa dönen bir grup genci konu ediniyor. Üç kız arkadaş hafta sonu eğlenmek için kızlardan birinin ailesine ait otele giderler. Erkek arkadaşları programa dâhil değildir. Bu duruma bozulan erkekler kızlar için ürkütücü kendileri için eğlenceli bir plan yaparlar. Fakat hiçbir şey hayal ettikleri gibi gitmez.

Bu yıl gösterime giren gerilim filmlerinden biri olan Kin, Amerikan Sineması’ndan alışkın olduğumuz bir grup gencin tatile gitmesi üzerinden ilerliyor. April Fool’s Day (1986)’dan I Know What You Did Last Summer (1997)’a, Hush (2016)’dan Scream (2000)’e birçok filme gönderme bulunuyor. Slasher türündeki filmlerde karşımıza çıkan şiddetin dozu Kin’de yüksek olmasa da kadın bedeni yani cinsellik dozu olabildiğince kullanılmış. Özellikle üç kız arkadaşın yalnız tatil yapacaklarını düşündükleri otele girişle birlikte ilk yarının sonuna değin cinsellik kadın bedeni üzerinden dozunu aşmamaya gayret göstererek karşımıza çıkıyor.

Çekim kalitesi başarılı olan Kin, bu yılın amatör yerli yapımları olan Kalpten Gerdanlık ve Şahıs 46’yı bu bağlamda fazlasıyla solluyor. Neredeyse her filmde kullanılan drone çekimleri, bu filmde yerinde, yaratıcı ve başarılı olarak karşımıza çıkıyor. Otele varış öncesi geçen yolculuk sahnesi sonrasında filmin neredeyse tamamının geçtiği Balıkesir’in Sındırgı İlçesi’nde yer alan Eman Termal Otel başarılı şekilde kullanılmış. Oyunculukların vasatın üzerinde olduğu filmin kurgusu da oldukça akıcı.

Filmde handikap olarak değerlendirilebilecek dublaj kullanımı ise sahneleri aksatmayacak ve dublaj yapılan Rashid Khoshagdieh’in canlandırdığı karakterin üzerinde sırıtmayacak şekilde seyircinin karşısına çıkıyor. Senaryo ve çekimlerdeki detaylar da dublaj kullanımı gibi özenli bir şekilde düşünüldüğü ve birçok yerli korku filminin final sahnelerinde karşımıza çıkan aptala anlatır gibi geri dönüşler yapılmadığı için Kin filminin (ilk yarısındaki teşhir amaçlı sahneler hariç) iyi niyetli bir çabanın ürünü olduğunu söylememiz mümkün.

Sonuç olarak Kin, Amerikan slasherlarına bol gönderme içeren, son dönemde karşımıza çıkan sınıfı geçen yerli gerilim filmlerinden biri olmayı başarıyor.

Not : 6 / 10

About The Author

İstanbul doğumludur. Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden mezun olan Şimşek, yüksek lisansını İstanbul Kültür Üniversitesi İletişim Tasarımı Anabilim dalında ve doktorasını Marmara Üniversitesi Radyo-TV, Sinema Anabilim dalında “Sinemada Korku Ve Din: 2000 Sonrası Amerikan Ve Türk Filmlerinde Cin Unsurunun Çözümlemesi (Eleştirel Kuram Ve Göstergebilimsel Metodoloji Çerçevesinde)” adlı teziyle tamamlamıştır. Sinemada eleştirel kuram ve inançlar, Türk korku sineması, sinema ve halkbilim üzerine çalışmalar yapmakta olup bu konular üzerine birçok ulusal ve uluslararası yayını bulunmaktadır.

Related Posts