“Harç Bitti Yapı Paydos”

Lüks Mns yapımcılığında çekilen ve basında adı ilk olarak Marid: Büyünün Laneti olarak duyurulan Siddah filminin yönetmen koltuğunda filmin senaryosunu yazan ve başrolünde de oynayan Funda Tırpan oturuyor. Manisa’da çekilen filmin görüntü yönetmenliğini Akın Portakal üstlenmiş. Filmin oyuncu kadrosunda ise Funda Tırpan, Gizem Portakal, Beyza Şahin, Batın Tümen, Nadir Delimanlar gibi isimler bulunuyor.

Tatil yapmak için köydeki bir evi kiralayan dört arkadaş, eve yerleştikten sonra tuhaf olaylar yaşamaya başlarlar. Defne’nin gördüğü korkunç kâbuslar zamanla arkadaşlarına da sirayet edecektir.

Çekim kalitesi hayli kötü olan Siddah, umut vadetmediğini karakterlerin kiraladıkları evin önünde arabadan inişleriyle gösteriyor. Işık patlamasının umursanmamasıyla devam eden filmde sorun yalnızca çekim kalitesiyle de bitmiyor.  Kâbuslar görmekte olan Defne’ye arkadaşlarının gece yarısı telefonla bir “psikiyatri” çağırmasıyla _evet yanlış okumadınız “psikiyatri”, zira ilkinin yanlış telaffuz olduğunu sansak da tüm film boyunca böyle telaffuz edildi_ cin musallatı mı yoksa psikiyatrik hastalık kuşkusu mu ikilemi yaşanıyor. Böyle bir durumda cin çağırma ayini yapmak gibi saçma sapan olaylarla devam eden filmde, Defne Arapça’ya bir yenilik getirerek sağdan sola yazması gerekirken soldan sağa yazarak vefkleri oluşturuyor. Berbat diyaloglar, kötü senaryo, vasatın çok çok altında oyunculuklar 98 dakikayı adeta 200 dakikaymış gibi hissettiriyor. “Hoca geldi mi, gelmedi mi?” konusunun 10 dakika aynı repliklerle anlamsızca tartışıldığı filmde ses kurgusunda da oldukça büyük sorunlar bulunuyor. Ses kurgusundaki açılış kapanış seslerini komple duyduğunuz bir sahnenin yanı sıra, yükseltilmiş sesle ne dedikleri dâhi anlaşılmayan çığlıkların olduğu sahneler baş ağrısına ve izlediğiniz sahnelerden kopmanıza neden oluyor.

Filmin haberleri ilk çıktığında yönetmen Tırpan’ın filmde büyü olmadığı, bilimkurgu türünde bir film çektiği konularındaki açıklamaları sonrasında karşılaşılan film ise, bu amatör yapımları çekenlerin ne yaptıklarını bilip bilmediklerini sorgulamamıza neden oluyor. Bu tarz amatör yapımlar biraz daha artarsa ufukta batmış bir Türk korku sineması görülmesi olası.

Sonuç olarak Siddah, başarısız amatör yapımlar arasındaki yerini bir hayli hızla alıyor.

Not : 2/ 10

About The Author

İstanbul doğumludur. Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden mezun olan Şimşek, yüksek lisansını İstanbul Kültür Üniversitesi İletişim Tasarımı Anabilim dalında ve doktorasını Marmara Üniversitesi Radyo-TV, Sinema Anabilim dalında “Sinemada Korku Ve Din: 2000 Sonrası Amerikan Ve Türk Filmlerinde Cin Unsurunun Çözümlemesi (Eleştirel Kuram Ve Göstergebilimsel Metodoloji Çerçevesinde)” adlı teziyle tamamlamıştır. Sinemada eleştirel kuram ve inançlar, Türk korku sineması, sinema ve halkbilim üzerine çalışmalar yapmakta olup bu konular üzerine birçok ulusal ve uluslararası yayını bulunmaktadır.

Related Posts